De taak van de Materialencommissie is om binnen HCB ervoor te zorgen dat alle teams, keepers en trainers over de juiste materialen beschikken om te kunnen hockeyen.
De Materialencommissie bestaat uit een bestuurslid Accommodatie en enkele vrijwilligers die in gezamenlijkheid het beheer en onderhoud van de materialen binnen de hockeyclub up-to-date houden.
Ieder spelend lid heeft zijn eigen tenue, hockeystick en persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals een bitje en scheenbeschermers. Vanuit de Materialencommissie verzorgen wij de keepersuitrusting, uitloopmaskers en inspeelballen voor de wedstrijd.
Bij de trainingen verzorgen wij de trainingsballen, voldoende trainingshulpmiddelen, zoals pionnen, hoepels, etc. Hiernaast verzorgen wij ook de inspeelhesjes om de trainingsgroep te kunnen opdelen.
Voor de uitgifte van materialen hanteren wij naast de reglementen van de KNHB tevens onze eigen huisregels. Onze huisregels betreft onder andere het aantal ballen voor de trainingen, uitloopmaskers per team en het beschikbaar stellen van keeperspullen voor E-teams.
Trainingsmaterialen
Bij iedere seizoenstart wordt aan iedere trainer persoonlijk zijn/haar eigen trainingsballen, trainingslocker en trainingshesjes uitgereikt. Hier is hij of zij het gehele seizoen verantwoordelijk voor.
Gaat er in het seizoen iets kapot, dan kun je contact op nemen met de Materialencommissie. Je kunt de materialen dan omruilen voor vervangende materialen. HCB gaat ervan uit dat de trainers en coaches zorgvuldig omgaan met de door de club beschikbaar gestelde materialen.
Aan het einde van het trainingsseizoen worden alle door de club beschikbaar gestelde trainingsmaterialen weer ingenomen. Hier zal een melding van op de website komen te staan en er zal ook een e-mail aan alle trainers gezonden worden.
Keepersmaterialen
Evenals bij de trainingsmaterialen worden ook bij de start van ieder hockeyseizoen de keepersmaterialen uitgegeven. Dit gebeurt aan de keepers en/of coaches van alle senioren- en A- t/m E-junioren team.
De F-teams hebben nog geen keepers, dus zij krijgen hier ook geen spullen voor.
Als er keepersmaterialen kapotgaan, dan kun je dit melden via email aan [email protected]. Wij zorgen er dan voor dat we kapotte materialen vervangen door nieuwe of soortgelijke materialen.
HCB gaat ervan uit dat de keepers en coaches correct en zorgvuldig omgaan met de door de club beschikbaar gestelde keepersmaterialen. Rondom de winterstop wordt door de Materialencommissie ook een avond georganiseerd voor keepers en coaches om eventueel kapotte materialen te laten repareren en/of vervangen op de hockeyclub. Dit wordt via de website kenbaar gemaakt.
Aan het einde van het seizoen moeten alle keepersmaterialen weer ingeleverd worden. Dit wordt kenbaar gemaakt via de website en per e-mail. Nadat alle materialen zijn ingeleverd, worden deze nagekeken en waar nodig vervangen door nieuwe materialen.
Hoe was ik mijn keepers spullen? En hoe zorg ik ervoor dat ze langer meegaan en het hygiënisch is voor mezelf en mijn teamgenoten? Het is erg belangrijk dat je de spullen eens in de zoveel tijd een keertje wast, of laat luchten. We hebben daarom wasvoorschriften opgesteld. Deze wasvoorschriften lees je hier.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust via [email protected].