De leden en de bezoekers van HC Berlicum moeten zich voor elke gelegenheid het hele jaar door welkom voelen in ons clubhuis. Het clubhuis is geheel in eigen beheer en is de centrale plek voor evenementen, activiteiten, lekker napraten na een training of wedstrijd.
Openingstijden clubhuis
Donderdag: 20.00 uur – 23.00 uur
Zaterdag: 08.00 uur – tot anderhalf uur na de laatste gespeelde wedstrijd
Zondag: half uur voor de eerste wedstrijd tot anderhalf uur na de laatste gespeelde wedstrijd.
Zondag: half uur voor de eerste wedstrijd tot anderhalf uur na de laatste gespeelde wedstrijd.
Het clubhuis is tevens geopend op de door de KNHB vastgestelde inhaaldagen.
Gebruik clubhuis
Iedereen staat vrij om gebruik te maken van het clubhuis mits het hockey gerelateerd is. Denk hierbij aan teamuitjes, vergaderingen en oefenwedstrijden.
Door het jaar heen organiseren de commissies diverse evenementen. Horeca speelt daarin ook een belangrijke rol. Aanmelden van evenementen bij het horecateam doe je door 2 weken voorafgaand aan het evenement [email protected] voor afstemming.
Voor meer informatie kun je natuurlijk altijd contact opnemen via [email protected].
Schoonmaak
De schoonmaak van clubhuis hal, kleedkamers en toiletten (dus niet de bar en keuken) gebeurt op maandag. En bij thuiswedstrijden op zondag, zal er op zaterdagmiddag/avond nog een extra schoonmaak van kleedkamers en toiletten plaatsvinden.
Storingen
Indien er storingen zijn in kleedkamers en toiletten dit graag melden bij het barpersoneel.
Gevonden voorwerpen
Gevonden voorwerpen liggen in de houten schappen of aan de kapstok in het clubhuis.
EHBO & AED
In het clubhuis is naast een EHBO kist ook een AED aanwezig. De EHBO kist is in de houten schappen van het clubhuis te vinden en voor noodgevallen is de AED aanwezig in het materialenhok.
WiFi
In het clubhuis is gratis WiFi aanwezig.
Taken en verantwoordelijkheden
Inkoop:
Arjen Bergsma
Arjen Bergsma
Coördinatoren:
Nick Hoegee en Sandro Takke
Regels in het clubhuis
Het barpersoneel is er voor de horeca en niet voor hockey-technische zaken.
Met het bestuur zijn een aantal afspraken gemaakt:
- Geen onbevoegden achter de bar of in de keuken;
- Geluidsinstallatie te bedienen door barpersoneel of na uitdrukkelijke toestemming van bestuur;
- Opslag van spullen achter de bar, keuken of magazijn enkel na voorafgaand overleg met barpersoneel;
- Betalingen via pin;
- Geen glaswerk mee naar de velden.
Gedrag in clubhuis en op terras:
- Iedereen draagt bij aan het schoonhouden van clubhuis en terras;
- Het clubhuis is geen kleedkamer;
- Glaswerk graag terugbrengen naar bar;
- Aanplakken van reclamemateriaal alleen voor sponsoren en altijd i.o.m. barpersoneel/bestuur;
- Als men toestemming heeft het clubhuis te betreden als barpersoneel niet aanwezig is dan het clubhuis altijd schoon achterlaten;
- Honden zijn in het clubhuis niet toegestaan;
- Ga zorgvuldig om met de spullen van de club.
Bardiensten
Om een vereniging goed te laten functioneren zijn vrijwilligers hard nodig. Dat geldt ook voor onze hockeyclub. Gelukkig zijn bij de junioren en minioren de meeste ouders vaak bereid om één of meerdere bardiensten te draaien. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om bardienst te draaien op verschillende dagdelen.
Iedere barmedewerker die alcohol schenkt dient de online Instructie Verantwoord Alcoholschenken (IVA) te hebben gevolgd. Na de instructie worden er vragen gesteld, na juiste beantwoording wordt er een certificaat uitgereikt. Voor meer informatie zie ‘alcohol schenken’.
Alcohol schenken
Als bestuur van HC Berlicum willen wij en verwachten wij van onze leden dat er verantwoord wordt omgegaan met het schenken van alcohol. Zo dient iedere vrijwilliger die achter de bar staat en alcohol schenkt de online Instructie Verantwoord Alcoholschenken (IVA) te hebben gevolgd. De cursus kun je hier volgen.
Na het volgen van deze cursus wordt er een certificaat uitgereikt. Het is belangrijk dat hierbij de juiste gegevens worden ingevuld. Zo wordt er gevraagd naar de naam en het emailadres van de barverantwoordelijke. Hierbij graag de volgende gegevens invullen: Nick Hoegee [email protected]. Deze certificaten worden uitgeprint en bewaard (samen met de horeca en alcohol vergunning) in de groene map die achter de bar ligt.